Stól do masażu
Stół do masażu - kryteria wyboru
Stoły do masażu zasadniczo powinniśmy podzielić na dwie grupy:
- stacjonarne stoły do masażu nazywane również częściej stołami rehabilitacyjnymi
- składane stoły do masażu
Stacjonarne stoły do masażu zostały opisane dokładnej tutaj, natomiast my zajmiemy się omówieniem składanych stołów do masażu. Poniżej przedstawiamy kryteria, którymi powinien kierowac się klient kupujący stół do masażu:
1. Wytrzymałość i stabilność - wpływ na to ma zarówno konstrukcja stołu jak i materiały z któych został wykonany. Dobrej jakości drewno lub aluminium nie spowoduje, że stół będzie wydawał niepożądane dźwięki i "kołysał" się we wszystkie strony po wykonaniu kilku zabiegów
2. Rodzaj wykonywanego masażu
- terapii manualnej – duże naciski punktowe wymagają maksymalnej stabilności w każym punkcie blatu stołu, warto rozważyć zakup stołów z trzecią, dodatkową nogą stabilizującą umieszczoną na środku stołu,
- masażach relaksacyjnych – kluczową rolę odgrywa tu komfort klienta zadbajmy więc o podłokietniki, podgłówki oraz rozważmy zakup grubszej, bardziej komfortowej pianki a klient na pewno dobrze nas zapamięta.
- masażach twarzy lub stóp – tu ważny jest komfort klienta jak i łatwa dostępność masowanych części ciała dla masażysty, warto wziąć pod uwagę 3-segmentowe stoły z podnoszonym blatem wyposażone dodatkowo w opcje: dwie nogi Reiki, półkę przedłużającą tylną,
- masażach sportowych lub przy częstych dojazdach do Klientów – najwazniejsza w tym przypadku jest mobilność. Kupując stół bierzemy pod uwagę całkowitą wagę stołu, możliwość jego szybkiego składania oraz regulacji wysokości.
- masażach kobiet, w tym ciężarnych – warto rozważyć zakup wycięcia w stole na biust czy też specjalistycznych kształtek.
- masażach Shiatsu – opcja "stół - materac" umożliwia nam zdjęcie blatu stołu i położenia go na podłodze w celu wykonania masażu
3. Ergonomia masażysty - stół nie może być za szeroki oraz posiadać regulację wysokości aby dostosować ją do wzrostu masażysty. Pamiętać należy również o wadze stołu jeżeli będziemy pracowac mobilnie!
4. Wygoda klienta - również masażyści podlegają prawom rynku. Oferując niewygodny stół naszym klientom ryzykujemy, ze do nas nie powrócą. Ważny jest nie tylko zewnętrzny wyglad stołu ale i pianka z jakiej wykonane jest leżysko!
5. Możliwość rozbudowy - jeżeli nie stać nas od razu na zakup stołu z pełnym wyposażeniem upewnijmy się, że będziemy mogli to zrobić za jakiś czas. Szeroki wybór podgłówków, podłokietników czy chociażby pokrowców ułatwią nam pracę za jakiś czas
6. Renoma producenta - uznani producenci używają najlepszych materiałów i dbają o swój wizerunek. Oczywiście ma to wpływ na końcową cenę - zapewne zapłacimy więcej niż w przypadku mało znanego producenta. To jednak wybór który nalezy pozostawić tylko i wyłącznie sumieniu klienta.
7. Gwarancja - wysłanie stołu w ramach reklamacji do polskiego producenta działającego od 10 lat na naszym rynku to koszt ok. 20zł. Koszt wysyłki stołu za granicę (zakładając, że sprzedawca z aukcji internetowej już nie istnieje) wynosi prawie tyle ile zakup nowego stołu. Czas reakcji polskiego producenta to 2 tygodnie, czas reakcji producenta z Azji jest nieznany bo możemy nie otrzymać odpowiedzi w ogóle. Rozważmy to kupując stół. Nie zawsze oszczędności są widoczne gołym okiem.